یکی از اجزای ساختاری مهم هر سیستم ترمز، سیستم حاوی لنت ترمز دیسکی است و همراه با دیسک ترمز، لنت ترمز دیسکی که لنت سنگ زنی نیز نامیده می شود، یک جفت اصطکاک را تشکیل می دهد که در معرض سایش و پارگی است در نتیجه، سیستم های ترمز خودرو باید طوری طراحی شوند که این فشار و کرنش شدید را تحمل کنند.
برای دستیابی به بهترین سواری ممکن در هر موقعیت ترمزگیری، ترکیب مواد تشکیل دهنده لنت ترمز باید متناسب با هر سیستم ترمز طراحی شود.
ساختار لنت ترمز دیسکی لنت ترمز دارای ساختار لایه ای ساندویچ مانند است و صفحه پایه چسب مواد اصطکاک بین لایه پوشش پودری اقدامات ایمنی پشتیبان عنصر اصلی لنت ترمز یک صفحه پایه با پوشش پودری ساخته شده از فولاد است.
این برای مطابقت با نیازهای فردی هر سیستم ترمز طراحی شده است و صفحه پایه باید از نظر کیفیت، استحکام و تحمل با سایر عناصر موجود در سازه یکپارچگی ایجاد کند.
وظیفه لنت ترمز پارس رانا پخش گرما در سیستم و هدایت لنت در کالیپر ترمز است و پوشش پودری محافظت قابل اعتمادی از صفحه پایه در برابر خوردگی ایجاد می کند و یک لایه چسب روی این صفحه پایه پخش می شود.
چسب های توسعه یافته مخصوص، اتصال دائمی توده پوشش را به صفحه پایه تضمین می کنند و همچنین درجه بالایی از مقاومت برشی را ارائه می دهند.
بالای این یک لایه میانی است که به آن زیرلایه نیز می گویند و این امر سختی لنت ترمز واقعی را افزایش می دهد، خطر ترک خوردگی را به حداقل می رساند و به طور کلی به ویژگی های راحتی سیستم ترمز کمک می کند.
آخرین قسمت تشکیل دهنده ای که اضافه می شود، خود ماده اصطکاک واقعی است و این ماده کار بسیار سختی برای انجام دارد و بنابراین به طور ویژه برای پاسخگویی به نیازهای دقیق هر منطقه کاربردی که در آن سیستم ترمز اعمال می شود طراحی شده است.
هر سازنده ای از فرمول خاص خود برای این کار استفاده می کند، فرآیند یا تکنیکی که به طور قابل درک مخفی باقی می ماند علاوه بر این، اقدامات ایمنی پشتیبان را می توان به لنت ترمز اضافه کرد.
چنین اقدامات و ویژگی هایی منجر به بهبود بیشتر در اثر ترمز و راحتی کلی سواری هنگام ترمزگیری می شود و نمونه هایی از این ویژگی ها عبارتند از مواد اصطکاک مخروطی یا لایه های میرایی متصل به کفی.