تبدیل گل رز بنفش به بنفشه آفریقایی با این روش

با گذشت زمان، انواعی که از سفرهای زیادی بازگردانده شده‌اند، بهبود می‌یابند، تا گل‌هایی با چندین ردیف گلبرگ و رنگ‌های “رنگارنگ” مورد توجه قرار گیرد به عنوان مثال، در آغاز قرن هفدهم، لاله ها مورد شور و شوق جمعی شدید قرار گرفتند، اما لاله های تک رنگ مورد تحقیر قرار گرفتند و تنها “رنگ های متنوع” انتخاب شدند.

این دوران در واقع حرکتی به سمت جستجوی گل «کامل» را نشان می‌دهد، گلی که انسان خودش آن را شکل می‌داد بنابراین، از این دوره تا کنون، تاریخ گل ها تاریخ «تصنوعی فزاینده» خواهد بود.

امروزه، در نهایت، گل رز بنفش که در باغ‌های ما می‌رویند دیگر «اصیل» نیستند، همگی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم دستخوش دگرگونی‌های اساسی شده‌اند که حاصل انتخاب‌ها و تلاقی‌هایی است که باغ‌بانان انجام داده‌اند.

بنابراین این دگرگونی‌ها امکان توسعه انواع گل‌های شاخه بریده را که امروزه به بازار می‌آیند و ویژگی‌های خاص خود را به آنها می‌دهد امروزه، چندین ویژگی گل شاخه بریده را به یک محصول منحصربفرد تبدیل می کند.

اول از همه، این یک محصول زنده است: گل شاخه بریده طول عمری زودگذر دارد و به عنوان یک عملکرد ضروری، ارضای یک نیاز لذت طلبانه است این موضوع آن را به یک کالای لوکس تبدیل می کند دوم اینکه گل بریده فاسد شدنی است.

گل رز

در نتیجه مدیریت این محصول به صورت به موقع، یک روش بهینه سازی تولید انجام می شود فروش گل های شاخه بریده را نمی توان به تعویق انداخت و این امر باعث می شود تولیدکنندگان به شرایط اقتصادی وابسته شوند.

اقدامات دولت برای مبارزه با شیوع کووید-19 نمونه بارز این موضوع است: به دلیل عدم وجود مراکز فروش برای تولیدکنندگان، تمام تولیدات انجام شده در این دوره قابل فروش نبود و در نتیجه زیان های سنگینی برای هلدینگ ها به همراه داشت ثالثاً گل شاخه بریده یک محصول به اصطلاح “ساده” است.

این چندین پیامد دارد، اگر بگوییم گل یک محصول ساده است قبل از هر چیز به این معنی است که تولید را نمی توان بین چند نفر تقسیم کرد، مگر قبل از کاشت (تولید کننده می تواند بذر یا یک گیاه جوان را از شخص ثالث خریداری کند).

پس از کاشت، پرورش دهنده مسئول رشد، برش و حالت دادن به گل است این “سادگی” گل بریده همچنین نشان می دهد که محصول نهایی بسیار نزدیک است، حتی با محصول عرضه شده در بازار یکسان است، زیرا از برش، دیگر هیچ تغییر اساسی در محصول وجود ندارد.